• nutrients

Яжте цветно

Полезно

Зеленчуците и плодовете са важни компоненти на ежедневната диета. Един прост начин да доставим на тялото си необходимите хранителни вещества е да съставим цветно ястие с различни видове храна в чинията ни.

Цветът на зеленчуците и плодовете се свързва с определени вещества, които влияят не само на цвета на продукта, но и на неговите ползи за здравето. Разнообразието на консумираните плодове и зеленчуци осигурява доставянето на всички ценни хранителни вещества, от които се нуждаят нашите тела. Прилагането на „цветната чиния” се фокусира върху приготвянето на хранителни ястия и придава интересен и привлекателен външен вид на вашите ястия.

Винаги трябва да има място за следните компоненти:

Червеното е цветът на жизнеността, помага при емоционални проблеми, като лекува ленивостта и умората. Червеният цвят означава „богатство на минерали”. Отсъствието му от диетата може да доведе до анемия или замаяност.

Оранжевото е цветът на оптимизма, лекува тъгата и насърчава промяната. Липсата му означава запек и скованост на ставите.

Зеленото повишава физическата издръжливост, чисти и детоксикира тялото, което води до загуба на тегло и предотвратява пристъпите на паника. Зеленият цвят е естествено богат на витамини и минерали. Освен това той има положителен ефект върху имунната система, предпазва от рак, подобрява структурата на кожата и забавя стареенето.

Лилавото е най-малко популярния цвят в ежедневната диета. Той носи мир, отпускане, подобрява концентрацията и спомага за стимулиране на мозъка. Консумирането на лилава храна отпуска тялото ви, както и ума ви, като по този начин предпазва от сърдечни удари.

Green_Healthy_Diet-BG5

Съставете цветна чиния за вашите приятели според принципите на здравословното хранене.

Научете повече на:


Цветът на зеленчуците – какво значи той?

Зелената диета е здравословна диета

Червени зеленчуци за здраво сърце

Лилавите зеленчуци – богат източник на антиоксиданти

, , , , ,