• nutrients

Сол в ежедневната диета – здравословно или не?

Полезно

Да говорим за солта като за бяла смърт е малко преувеличено. Натриевият хлорид има забележителни консервиращи свойства и освен това подобрява вкуса на нашата храна.

Солта е основният източник на натриеви йони, които играят основна роля в много процеси в нашето тяло. Те имат отношение към стабилното кръвно налягане, регулират нивото на водата и са от съществено значение за безпроблемната работа на нервната система. Поемането на сол е жизненоважно за нашето здраве. И така, защо е лошата репутация на солта?

Изследвания показват, че стандартният прием на сол обикновено значително се надвишава. Злоупотребата със сол може да причини много вреди и да има лоши последствия за вашето здраве. Излишъкът на сол може да причини хипертония и така да повиши риска от коронарна болест на сърцето. Предозирането със сол допринася за задържането на течности в тялото и може да причини подуване на краката и чувство за тежест. Освен това се нарушава белтъчната обмяна.

Намаляването на приема на сол има положително въздействие върху вашето здраве и благосъстояние. И така, как можете да избегнете „капаните на солта”? Първо, трябва постепенно да намалите количеството сол, което използвате в храната си. Освен това трябва да намалите консумацията на полуготови храни, които се приготвят в микровълнова или на фурна и консервираните продукти. Можете и да използвате различни заместители на солта в ежедневната си диета. Най-популярните са пресните и сушени подправки, като розмарин, босилек, риган и мащерка.

Сол в ежедневната диета – здравословно или не?

Използвайте солта внимателно, пазете своето здраве.

Научете повече на:

Хранителни пирамиди

За здравето – подправките в кухнята

Пресни салати от Bonduelle: Как да ги направим правилно

, , , , , , ,