• nutrients

Как да компенсираме недостига на витамин A?

Полезно

Витамин A е жизненоважен за зрението. Той също така подсилва имунната система и предотвратява инфекции. Витамин А отговаря и за здравия вид на косата и ноктите. Той играе много важна роля в борбата със свободните радикали – като страхотен антиоксидант той влияе на растежа и правилното функциониране на клетъчните мембрани.

С добре балансирана диета и добро усвояване на витамин А недостига на такъв не би трябвало да се случва. В храната имаме три източника на витамин А, отговарящи на три от неговите форми. Ретинолът може да се открие в продуктите от животински произход, бета каротинът (провитамин А) се извлича от растения, каротеноидите се извличат от мазнини.

Недостигът на витамин А в тялото може да се дължи на малабсорбция на витамин А, неправилна диета (липса на протеини или мазнини), консумация на алкохол, пушене, неправилна диета за деца и възрастни.

Недостигът на витамин А може да се идентифицира чрез: много суха, дори груба кожа на лактите и коленете, както и на ръцете и бедрата; амблиопия по здрач и през нощта и забавено приспособяване на окото в тъмнината, сухота в очите.

Източниците на витамин А са и от растителен, и от животински произход. Най-важните животински източници са вътрешностите, някои видове риба и яйцата. Що се отнася до растителните източници, най-голямо количество витамин А може да бъде открито в морковите, спанака, зеления грах, марулите, а при плодовете – кайсиите, прасковите, сливите и тиквените семки.

Как да компенсираме недостига на витамин A?

Обогатете диетата си с витамин А и се почувствайте по-добре

Научете повече за своето здраве на:

Какви витамини в какви зеленчуци – Витамините във Вашата чиния
Зелената диета е здравословна диета
Жълтите зеленчуци най-доброто лекарство за очите и кожата

, , , , , ,