• nutrients

Какво ни казва хранителната пирамида?

Полезно

Експертите ни предлагат нов начин на здравословно хранене, който се базира на физическата активност. Какви са правилата на диетичната пирамида? Какво трябва да включим в здравословната диета и какво не трябва?

Физическа активност

  • Трябва да се движим най-малко по 30-45 минути всеки ден. Редовните умерени упражнения в съчетание със здравословна диета предпазват от хипертония. Те също така предотвратяват диабета и помагат за намаляване нивото на холестерола.

Пълнозърнести продукти

  • Зърнените продукти са основният източник на енергия за организма. Те включват минерали и витамини и са богати на фибри, които регулират чревната функция. Дневното ни меню трябва да съдържа най-малко 5 порции зърнени продукти.

Плодове и зеленчуци

  • Зеленчуците и плодовете трябва да се консумират най-малко 5 пъти на ден, като част от основните хранения. Ние трябва да обогатяваме диетата си с плодове – пресни, замразени или сушени, а също и с прясно изцедени сокове.

Мляко и млечни продукти

  • Млякото и млечните продукти са източник на калций в диетата, което е от съществено значение за изграждането на здрави кости и зъби. Яжте най-малко 3-4 порции мляко или продукти като кисело мляко, мътеница, сирене.

Протеини

  • Месните продукти, риба, бобови семена и ядки са ценен източник на протеини, минерали и витамини от група B. Добре е да се консумират 2 порции от тази група продукти всеки ден.

Мазнини

  • Мазнините трябва да бъдат само допълнение към ястията. Повечето от мазнините в диетата трябва да идват от рибата, ядките и растителните масла. За пържене използвайте зехтин или рапично масло.

Какво ни казва хранителната пирамида?

ПРОВЕРЕТЕ ДАЛИ ДНЕВНОТО ВИ МЕНЮ СПАЗВА ПРАВИЛАТА НА ХРАНИТЕЛНАТА ПИРАМИДА

Научете повече на:

Хранителни пирамиди

Хранителната пирамида на XXI век

Ползата от упражненията: здравословен начин на живот и добър външен вид през цялата година

, , , , , ,