• nutrients

Варене или задушаване. Как да готвим зеленчуци?

Вкусно

Важен елемент на правилното хранене е добрият подбор на продукти и правилния начин на тяхното приготвяне. Разберете каква техника трябва да използвате и как да я прилагате правилно.

Традиционното готвене във вода има едно голямо предимство и то е, че е много по-лесно за изпълнение от задушаването. Приготвянето на храни чрез варене означава загряване на храната във вряща вода при температура 90-100ºC. За процеса е нужна тенджера с вода и капак. По време на варенето протеините и скорбялата се обработват и подготвят за усвояване от храносмилателната система на човека. Също така, по време на процеса минералите и витамините преминават от продукти в бульон. Следователно, той може да се използва за други неща, като например, супи или сосове, поради високото съдържание на ценни хранителни вещества.

Друг вариант на готвене е задушаването. Този процес включва загряването на хранителни продукти на пара при около 120 ° С. Готвенето на пара може да се извърши в специален съд или в обикновена тенджера с дебело дъно, снабдена с кош, за да го поставите в тенджерата. Зеленчуците, обработвани с гореща пара се готвят малко по-бързо, отколкото по време на традиционното варене. Това води до много по-малка загуба на хранителни вещества в преработените продукти, отколкото по време на готвене във вода. В допълнение, задушените продукти запазват своя естествен вкус, твърдост, вкус и цвят.

Варене или задушаване. Как да готвим зеленчуци?

Опитайте и двата начина и сами решете кой е по-вкусният

Забавлявайте се и творете с:

Тайни на готвенето и задушаването

Грах на пара:значение и резултат

, , , , , ,