• nutrients

Соя – протеини полезни за нашата диета

Полезно

Едногодишно растение, отглеждано заради семената и кълновете си.

купчина бели семена соя

100 г соя –381 kcal

Идеален източник на белтъчини, съдържа калий, магнезий, фосфор, калций, желязо, витаминE, B6.


Биене на сърцето

Консумацията на соя влияе благоприятно върху здравето на сърцето. Лекарите препоръчват дневно да се консумират 25 грама белтъчини, произхождащи от соеви продукти. Диетата, съдържаща соеви протеини (без мазнини), намалява риска от сърдечни болести.

Полезна за жените

Соята се препоръчва за жените заради съдържанието на фитоестрогени. Консумацията на продукти, съдържащи соя, облекчава симптомите на менопаузата, без да води до странични ефекти. Изследванията, проведени върху жени от народите, които ядат соя, показват, че рискът от рак на гърдата в изследваната група е по-малък. Особено при жените соята благоприятства за понижаване на нивото на холестерола и увеличаване на костната маса.

Зеленчуков хамелеон

Учудващ е фактът колко много хранителни продукти се получават от соята. Сред тях са:
  • соево мляко,
  • соев сос,
  • тофу,
  • мисо,
  • соеви макарони,
  • соево олио,
  • соево брашно
различни продукти от соя

Шпионин в японската градина

Соята произхожда от Азия, там се е отглеждала още 3000 години пр. н. е. Семената на соята заедно с приложението им открива за Европа през ХVІІ век немският учен и пътешественик Енгелберт Кампфер, който е пратеник на Холандската източноиндийска компания в Япония. Политически некоректни източници донасят, че този изключителен учен получавал строго секретна информация за Япония и ботаническите чудеса, към които проявявал интерес, благодарение на рушветите, търговията с информация и връзките с някакъв млад слуга.

, , , , ,