• nutrients

Рапица

Полезно

Растение произлизащо от крайбрежието на Средиземно море, разновидност на дивата рапица.

две чевено- лилави  рапици

100 гр. рапица – 11 kcal

Рапицата съдържа глюкоза, минерални соли, витамини от групата В и С.

Вкусна и евтина

Отглежда се в умерен и хладен климат – не е много претенциозно растение и толерира ниски температури. Известна е с зеленчукови и фуражни сортове. Била е много популярна преди да се започне отглеждането на картофи.

Рапицата в кухнята

Рапицата може да бъде сервирана вместо картофи към ястията от месо, често е варена, задушена или печена. Също така е съставка на супи или зеленчукови ястия. В Норвегия е неразделна добавка към празничните ястия.

Кой трябва да яде рапица?

Рапицата съдържа почти 90% вода, идеално засища, а при това не доставя много калории, особено препоръчвана е при хора с наднормено тегло и на диета за отслабване. Известни са също така нейните действия предотвратяващи болести на кожата и окапването на косата, а също така се използва за подсилване на косата. Сиропът от рапица успокоява кашлицата
!

, , , , , ,