• nutrients

Леща – помага за вашия гликемичен индекс и диета

Полезно

Растение произлизащо от Азия, днес отглеждана в много страни в света.

купчинка бледо жълта леща

100 гр. леща – 347 kcal

Лещата съдържа каротин, белтъчини, протеин, скорбяла, калций, фосфор, желязо, фолиева киселина витамин A, B1, B2, B6, C и PP

Само здраве

Благодарение на голямото съдържание на желязо и фолиева киселина, лещата стимулира производството на червени кръвни телца и регулира работата на нервната система. Заради нейния нисък гликемичен индекс често е част от диетите, също така на хора болни от диабет. Благодарение на целулозата действа пречистващо на храносмилателната система, а също така намалява нивото на холестерол и глюкоза.

Хранителни семена и вкусни кълнове

Вкусните и много хранителни семена на лещата могат да се консумират след сваряване. Могат да се добавят към салати, известна е също така супата от леща. Много хранителни са и нейните кълнове, които могат да се ядат сурови, добавяйки ги към сандвичи, салати, а също така и супи и топли ястия вместо магданоз или копър.

Лещата в Библията

Още в Библията научаваме колко ценна от векове е била лещата. Притчата казва, че за купа леща, първородният син на Исак отстъпил честта за първородство.
червена супа от леща в бяла купичка върху маса  

Вегетарианска вкусотия

Невероятно хранителната леща си е заслужила почитта от вегетарианците. Може да се добавя към салати, база за супи, а също така е използвана като заместител на месото – от нея може да направите вкусни крокети, пастети или лечо с добавка на други зеленчуци.

, , , , , ,