• nutrients

Кръмно цвекло

Полезно

Разновидността на цвеклото произлиза от крайбрежието на Средиземно море, отглеждано в Централна и Източна Европа

 

100 гр. цвекло – 35 kcal

Цвеклото съдържа целулоза, калий, натрий, калций, 42 мг фосфор, желязо, витамин A, B1, B2, B6, PP, С.

Богат източник на калий

Цвеклото съдържа най-много калий от всички зеленчуци. Този минерал регулира водната необходимост на организма, работата на бъбреците и кръвното налягане, а също така е отговорен за правилното функциониране на нервната система, работата на мускулите и оросява мозъка – подобрява способността за мислене и концентрация.

Кръмно цвекло и цвекло

Кръмното цвекло това е листно цвекло, а цвеклото това е прясното цвекло заедно с кълновете. Сорта на кръмното цвекло се характеризира с порести намачкани листа и се приготвя както спанака. Също така е идеална добавка към салати, супи или сърми.

Салата от порести намачкани листа с портокал върху чиния

, , , , , , ,