Зеленчукопедия на храненето

Полезно

Всеки зеленчук има своите тайни. Хранителните стойности в зеленчуците и тяхното влияние върху здравето са различни за всеки един от тях . Научете интересна, полезна и изненадваща информация за 60 зеленчука. Влезте в света на зеленчуците без тайни.

Познаването на някои факти за зеленчуците може да бъде много важно. Ние предлагаме информация за множество зеленчуци. Bonduelle, като добре познат производител на консервирани и замразени зеленчуци има много познания, които може да сподели с вас.

Разберете защо царевицата е толкова важна в много култури и с какво е известен зеленият грах.




Кой зеленчук е легендарен в Мексико?





veggie

Диетата, богата на зеленчуци, действа защитно на човешкия организъм, предотвратява развитието на много болести, а също така влияе на доброто самочувствие. Зеленчуците доставят много жизненоважни вещества, които нашият организъм не може да съхранява. Намираме в тях витамини, между които витамин С, който възбужда устойчивостта на организма и усилва процесите на зарастване, фитосубстанции и витамини о

т група В, особено фолиевата киселина, толкова важна за бременните жени. Зеленчуците съдържат много малко натрий, а много от тях са богати на калий. Повечето от нас консумират прекалено голямо количество натрий под формата на готварска сол. Калият уравновесява нивото на натрия в организма, благодарение на което ни предпазва от високо кръвно налягане. Съдържат естествена целулоза, която има огромно влияние върху правилното храносмилане и общото здравословно състояние. Те са нискокалорични и с ниско съдържание на мазнини, което може да видим, използвайки таблицата за калорийната стойност на зеленчуците, което ги прави идеална основа на много диети. Консумирайки ги в големи количества, можем значително да ограничим порциите на продуктите, богати на белтъчини, като например месото. Някой зеленчуци имат особено висока хранителна стойност и това е добра идея да се ядат редовно. Зелените зелунчуци като спанак, свежи билки, босилек, азиатски зеленчуци и броколи са особено богати на антиоксиданти. Въпреки това нито един зеленчук не осигурява всички хранителни вещества за да бъдем здрави, така че не се концентрирайте върху само един вид. Вместо това винаги намирайте време да хапвате различни зеленчуци. Не е без значение е и фактът, че зеленчуците влияят върху нашето либидо и често се смятат за естествен афродизиак. 

veggie2

Здравословни, вкусни и лесни за приготвяне

Когато отиваме до плод-зеленчука или на пазара, ни очарова богатият асортимент от цветове и форми на зеленчуците: синият патладжан, жълтата тиквичка, червеният домат… Чак ни се иска веднага да си ги приготвим и да ги изядем. Както знаем, зеленчуците осигуряват много здравословни плюсове и са невероятни основни съставки на ястията. Могат също така да бъдат съставка на запечените и задушените ястия или гарнитура към рибни, местни или птичи ястия. Идеално се комбинират с орехи, каши и зърнени храни в вегетарианската кухня.

Приготвянето на ястия със зеленчуци ни предлага много нови кулинарни изкушения. Освен това, приготвени правилно, са вкусни, ароматни и доставят много хранителни вещества. Пресните зеленчуци изискват минимално приготвяне – колкото по-малко ги обработваме, толкова по-здравословни са. Трябва да се консумират, когато са пресни, сурови или варени, така, че да загубят колкото се може по-малко витамини. Това са най-лесните продукти за хора, които не могат да отделят за приготвянето на обяд повече от половин час. Идеалниса също и за тийнейджърите, започващи приключението си с готвенето, тъй като лесното им приготвяне приканва към кулинарна активност.

Замразени или пресни? От какво зависи това? Здравословни ли са замразените зеленчуци? Зеленчуците запазват своите качества, както в замразен вид, така и в консерви. Замразените зеленчуци имат голяма хранителна стойност и могат да се комбинират с пресни, например във вкусните ястия от типа stir-fry. Консервираните зеленчуци са удобни за употреба. Обогатяват ястията с ценна целулоза. Консервираните домати съдържат ликопен, оказващ противораково действие. Знаете ли каква е историята на консервата?

veggie3

Кулинарни пътешествия

Повечето от нас консумират само няколко и едни и същи зелени зеленчуци. Заслужава си да опитате нещо ново. Открийте разнообразието от сочни листа, крехки леторасти, кълнове, стъбла и клонки. Да експериментираме с рецепти от различни кухни по света, тъй като зеленчуците са основа на храненето във всяка географска област. Целият свят консумира зеленчуци, даже тогава, когато метеорологичните условия възпрепятстват сервирането на пресни зеленчуци. В скандинавската кухня се използват мариноването и консервирането на зеленчуците в саламура. Като противоположност ще се запознаем с италианската кухня, където постоянно присъства доматът, в гръцката кухнязехтинът. Не можем да подминем важната роля на зеленчуци като царевицата или тиквата, включени за постоянно в американската кухня. Хубаво е да се запознаем и с китайската кухня, в която зеленчуците, често неизвестни за нас и много ориенталски, играят ключова роля.

Зеленчуков занаят за издръжливи

Не всички от нас знаят, че зеленчуците са и невероятен материал за… скулптура. Това изкуство се нарича carving и е известно от девети век в палатите на китайските императори. Това невероятно изкуство прави красиво декорираните ястия не само вкусни, но и радост за окото. Зеленчуковите скулптури са оригинални,  напр. за сватбени подаръци, които ще издържат по-дълго от цветята. 

veggie4

Яжте здравословно и живейте здравословно

Здравословната диета Ви прави уверени: по-добре изглеждате, по-добре се чувствате, имате повече енергия. Мненията на диетолозите и хранителната мода постоянно се променят, но основното правило за здравословно хранене остава непроменено. Трябва да консумираме най-малко 5 пъти дневно зеленчуци и плодове. Никакви други хранителни продукти не могат да се сравняват със зеленчуците, от гледна точка на разнообразие. Разнообразяват храненията, доставят витамини, микроелементи, вещества, предпазващи организма и целулоза. Мислили ли сте кои ще бъдат най-популярните зеленчуци през XXI век? Предвещава се кариера основно на всички зеленчуци от семейство зелеви, именно заради съдържанието на хранителни вещества.

Затова използвайте този дар на природата всеки ден и ще си осигурите добро самочувствие, стройна фигура, а в дългосрочен план – защита от сериозни болести.

, , ,