Растение срещано в Европа и Азия, използват се и листата и корените му.

 

100 гр. хрян – 68 kcal

Хрянът съдържа фосфор, сяра, калий, калций, желязо, натрий и магнезий, а също така и витамин A, B, C и E.

 

Хрян – cамо здраве

  • Хрянът унищожава бактериите, вирусите и гъбичките.
  • Стимулира обмяната на материята, регулира работата на черния дроб и бъбреците, а също така увеличава имунната защита.
  • Съдържа повече витамин С от лимона или портокалите, а от гледна точка на съдържанието на фитонциди заема почетно място веднага след лука и чесъна.
  • Препоръчван особено в преходните периоди (есен- зима и зима- пролет) с цел снабдяване на организма с витамини и минерални соли.

Изостря мозъка

Рендосаният корен на хрян с характерен лют вкус е съставка на много ястия, салати, сервиран е също така със сметана и лимон като: студена или топла гарнитура към месо или риба.

Запазва свежест

Благодарение на естествените съединения за унищожаване на бактериите – фитонциди – хрянът има изключителни свойства. Увити с негови листа маслото, месото или рибата значително по-дълго време ще останат пресни, тъй като фитонцидите съдържащи се в тях няма да позволят да се развият бактерии.

ситно нарязан хрян върху мида

Довежда до просълзяване

Ако хрянът е пресен, силно ароматизиращ, то етеричните масла съдържащи се в него често предизвикват сълзене или кихане, тогава трябва след изяждане да помиришете филийка бял хляб, чийто аромат успокоява слъзните канали.

00g chrzanu – 68 kcal

, , , ,