• nutrients

Цукини (зелени тиквички) – зеленчук за диета

Полезно

Разновидност на тиквичките, отглеждана заради продълговатите й зелени плодове. Разпространена в страните от Западна Европа и Средиземноморието.

Продълговати зелени и оранжеви тиквички

100 г цукини – 16 kcal

Особено богат източник на калий, баластни вещества, фосфор и калций. Покрива в значителна степен нуждите на организма от витамини, а особено на витамин C и витамините от групата B.

Супер леки

Най-подходящи са за ядене, когато са съвсем млади. Тогава те не само запазват вкусовите си качества, но и са изключително лесно смилаеми. Препоръчват се за менюто на деца, хора, възстановяващи се след болест, и хора с храносмилателни проблеми. Лесната смилаемост и ниската калоричност са причините зелените тиквички да бъдат един от любимите зеленчуци в диетите за отслабване.

Идеална кожа

Семената на зелените тиквички се използват от водещите козметични фирми като съставка на кремове за регулиране на работата на мастните жлези.
 Женско лице с крем по него и зелени листа

Новост от Америка

Тиквите произхождат от Америка, където първоначално са се използвали само техните семена. В Европа те пристигат през ХVІ век заедно с други растения, пренесени от Новия свят. Отначало тиквичките, както и повечето новости, се отглеждат в ботаническите градини. Понастоящем трудно можем да си представим средиземноморската кухня без тях. Смята се, че именно италианците през XVIII век са започнали да приготвят тиквичките не напълно узрели – така, както правим сега.

, , ,