• nutrients

Цикория ендивия – здравословно пикантно растение

Полезно

Едногодишно растение произлизащо от крайбрежието на Средиземно море и Южна Азия, от XVI век се отглежда и в Европа.

Цикория

100 гр. цикория – 25 kcal

Цикорията съдържа калций, фосфор, желязо, магнезий и витамин A1, B1, B2, C, E.

Повече хранителни стойности

Цикорията съдържа много повече витамини и минерали отколкото традиционните салати, а съдържащия се в цикорията инулин и интибин значително стимулират апетита.

Шубе ли те е?

Цикорията има бледи листа и деликатна, крехка структура – изглежда като „изплашен зеленчук”. Тя е растение на практика растящо в тъмнина, не изисква много слънчева светлина, което през миналите времена събуждало различни съмнения. Цикорията е смятана за мръсно растение и се е използвала за извършване на ритуали за черна магия…

Малко здравословна пикантерия

Листата на цикорията имат пикантен и малко горчив вкус и се използват под формата на салата. Добре се комбинира в салати с люти сирена, орехи, червено цвекло или парчета ябълки и круши.

Салата с листа от цикория, лайм и подправки върху бяла чиния

Цикория на масата

Можем да консумираме листата на цикорията, поръсени със зехтин и лимон или върху листата да се сервират различни пасти – с яйца, извара, рибни или от месо. Може да се използва за запеканки, да се готви на пара, скара и да се задушава. Известна е също така супата от цикория с добавка на сирене, чесън и лимон.

, , , , , ,