• nutrients

Чесън – полезен за храносмилателната система

Полезно

Лечебните свойства на чесъна са известни от преди 4000 години.

Глава чесън и скилидка чесън на бял фон

100 гр. чесън – 150 kcal

Чесънът съдържа селен, калций, фосфор, желязо, магнезий, витамин A, B1, C, PP.

Абсолютен унищожител на бактериите

Богат на съединения унищожаващи бактериите, етерични масла, а също така окислители предпазващи от действието на свободните радикали. Най-силното антибактерийно действие има суровият чесън, но даже и преработен намалява нивото на холестерола в кръвта, действа противосъсирващо, предпазва кръвоносната система и действа благоприятно на храносмилателната система. Унищожава микроорганизмите, дрождите, гъбичките и вирусите. Неговото действие унищожаващо вирусите намалява риска от рак.

Първият антибиотик

Преди антибиотиците да навлязат във всекидневието, чесънът поради своите свойства бил използван като защита от инфекциозни болести и превантивно, по време на епидемиите на холера, чума или грип. За разлика от лекарствата или ваксините, чесънът не води до имунизация към бактериалните щамове и е нетоксичен за човека.

Ако не беше тази миризма…

Характерната миризма на чесъна се дължи на ензимния разпад на серните съединения, които настъпват по време на рязането или счукването му. Този неприятен страничен ефект може да се елиминира, прегризвайки ябълка, магданоз, листа мента, мащерка, естрагон или целина.

Дама с червена коса се усмихва с зелена ябълка в ръка

Международна подправка

Чесънът датира от преди 4000 години, произлиза от Централна Азия, а се отглежда из целия свят. Много ценен като подправка в кухните из целия свят, а особено в средиземноморската, руската, българската, турската и арабската кухня.

, , , , , , ,