Червен фасул “Kidney”

Полезно

Червеният фасул, наричан също “фасул чили”, има тъмночервена обвивка. Наподобява по своята форма бъбрек - оттук произхожда названието му. Особено популярен е в Индия, южните щати на САЩ и Испания.



Колко вида боб има?





100 г фасул – 93 kcal

Съдържа баластни вещества, магнезий, желязо, цинк, витамин B1, B6.

red-beans

Защита срещу рак и диабет

Червеният боб е богат източник на целулоза. Световната здравна организация (WHO) препоръчва да се консумират 20 – 40 г. баластни вещества дневно, а в 100 г сух червен боб се съдържат 25 г такива съставки. Баластните вещества създават чувство за ситост, защитават от рак, стабилизират нивото на кръвната захар и помагат за отстраняване на токсините от организма.
Бобът дава енергия, която постепенно се използва от организма – това не са калории, които водят до напълняване.

За здраве

Червеният боб ни помага да успокоим разстроените си нерви. Това става благодарение на високото съдържание навитамин B6, който е отговорен за имунната устойчивост на организма, състоянието на кожата и за работата на нервната система.

red-beans2

Не забравяйте

Сухият боб трябва да се накисне преди готвене. Това ускорява процеса на приготвяне и отстранява веществата, предизвикващи проблеми с храносмилането.

, , , ,