• nutrients

Целина

Полезно

Отглеждана заради кръглия си корен и ароматните си, хрупкави стъбла и листа.

Зелено стъбло и бял корен на бяр фон - целина

100 г целина – 18 kcal

Съдържа много важни минерални съставки като например: калий, цинк, калций, желязо, фосфор, магнезий, витамин C, витамини от групата B, PP, E и провитамин A.

Налягането спада

В китайската медицина целината се е прилагала като лекарство за високо кръвно налягане. Изследванията потвърждават, че в целината се съдържат съединения, които регулират кръвното налягане.

Имунитетът се качва

Целината съдържа витамин C, който влияе благоприятно върху имунната ни система, като увеличава нашата устойчивост срещу възпаления и простуди.

За добро самочувствие

Лечебни свойства има най-вече суровата целина. Тя помага при стомашни проблеми, ревматизъм, затлъстяване, заболявания на пикочния мехур. Салатите и сокът от целина са също идеално средство за запазване на доброто здраве (пречистват организма от токсини).

Естествен афродизиак

Още в древността целината е била смятана за афродизиак. Предлагаме на мъжете да хапнат вкусно ястие с целина, а на жените – по образец на древните римляни – да не забравят да приготвят венец за победителя от листата на целината. А за синини и одрасквания препоръчваме компрес със сок от целина. На онези, които пазят целомъдрието си, им остава благоприятното въздействие на целината при ревматизъм.
Мъж и жена прегърнати в кухнята

От аптеката в кухнята

Целината произхожда от диворастящ вид, който се среща в Европа и Азия, на заблатени, леко засолени терени. В началото е била лечебно растение и е служила за украса на масата. Едва през XVII век се разпространява като зеленчук. В Съединените щати е пренесена в началото на XIX век. Понастоящем се отглежда в две разновидности – листна целина и кореноплодна целина.

, , , , , ,