• nutrients

Бял фасул – хапвайте със зеленчуци, богати на витамин C

Полезно

Отглежда се заради малките си бели зърна. Произхожда от Централна и Южна Америка.

бял боб купчинка

100 г фасул - 102 kcal

Съдържа желязо, калций, магнезий, белтъчини, витамин Е.


Зърно, пълно с енергия

Фасулът е източник на желязо. Хората, у които се наблюдава недостиг на желязо, стават отпуснати и апатични. Особено заплашени от дефицит на желязо са бременните жени, възстановяващите се след болест, децата и младежите, които още растат.
За по-доброто усвояване на желязото се препоръчва бобът да се яде заедно със зеленчуци, богати на витамин C.

Силен дует

Белият боб съдържа калций и магнезий, допълващи се съставки, които помагат на нашите зъби и кости да бъдат здрави.

Кралско зърно

Бобеното зърно заема своето място в традиционния празник по случай Поклонението на тримата влъхви. В много региони, напр. Франция и Испания, семейството разделя специален сладкиш, в който има бобено зърно. В зависимост от местната традиция този, който намери бобеното зърно, става крал на тържеството или пък… трябва да плати сметката.
 зърно бял боб в купа с червени зърна

Белият фасул и футболът

От боб се приготвят хранителни супи

Oсновни ястия, като напр.

Дали влиянието на фасула върху формата и способностите на футболистите имат някаква връзка с успехите на тези страни във футбола? Ако е така, това е строго секретна тайна.

, , , ,