• nutrients

Плодът бамя – много от полезните мастни киселини

Полезно

Бамята (женски пръст, гъмбо) е плод, който идва от Африка и днес се използва предимно в индийската, източната и креолската кухня. Богат е на ненаситени мастни киселини, а съдържа малко калории.

100г Бамя – 31 ккал

Съдържа бета-каротин и здравословни ненаситени мастни киселини.

Кулинарно изкуство

  • Ядливият плод бамя обикновено се събира докато още не е узрял, за да може да се запази деликатният му вкус. Плодът бамя (или гъмбо) е дълъг, зелен и малко мъхест. Напомня лютите чушки по форма, но е от семейството на хибискуса.
  • Неузрелият плод се приготвя като зелен боб. Най-популярните ястия са зеленчукова супа с бамя, бамя с домати и бамя с лечо.
  • Също така – японска пържена бамя в темпура, сервирана със соев сос.
  • Бамята има чудесен вкус, когато се консумира сурова. Нуждае е се само от измиване и не е нужно дори да я белите.
  • За да я сготвите можете да я мариновате или изсушите.
  • Бамята може да се замразява, като махнете мъха и наредите всеки стрък по дължина в хладилната опаковка или чанта.

Заместител на кафето

Фасулът също съдържа здравословни ненаситени мастни киселини, като олеиновите киселини от типа Омега-9, както и линолови киселини от Омега-6 типа. Можете да го консумирате след като изпечете зърната или да го ползвате като заместител на кафето. Мазнините от фасула имат много добро приложение в производството на маргарин.

За болки в стомаха

Когато приготвяте бамя, трябва да отделите слузта, която е изключетилно полезна при правенето на супи или сосове за хора, страдащи от болки в стомаха. За да махнете специфичната слуз на този плод, е достатъчно просто да го обелите.

, , , ,