Средиземноморска диета – начин на живот: зеленчуци, плодове, риби и семена

Полезно

Средиземноморската диета може да се препоръча на всеки, особено подходяща е за хора с високо кръвно и повишено ниво на холестерол.

Натурална диета

Средиземноморската диета е повече от диета за отслабване. Това е начин на живот – хранейки се основно с зеленчуци, плодове, риби, семенна от зърнени култури.

 
sredizemnomorska-dieta
 
Правилата на средиземноморската диета:

- всекидневно консумирайте малко количество сирена и кисело мляко,
- всяка седмица консумирайте малко количество риба и птиче месо,
- консумирайте големи количества храни от растителен произход, особено зеленчуци и плодове,
- сервирайте пресни плодове като десерт,
- яжте до 4 яйца седмично (броейки тези, които слагате при готвене и печене),
- основният източник на мазнини е зехтинът

- типичното дневно меню се състои от 3 хранения,
- пиене на минерална или трапезна вода с храната, вместо  газирани напитки,
- дневно пийте малки количества вино (1-2 чаши мъжете, 1 чаша жените),
- всекидневна физическа активност (разходки, спортуване)!
Спазването на тази диета не е трудно, достатъчно е да се придържате към гореописаните няколко правила.

 Аквариум над него жена с дървени вилица и нож
 
 

Да задържим младостта

Морските дарове и риби
са широко използвани в средиземноморската диета, съдържат йод и цинк, наричани още елементите на младостта. Системното консумиране на морски риби ще ни позволи да се радваме на младостта дълго време.

Какво представлява?

В големи количества зеленчуци и плодове, бобови растения, по-малки количества въглехидрати, зехтин (заместващ животинските мазнини) и най-важното – големи количества риба и морски дарове, които са тайната на средиземноморската диета. Редовните упражнения и физическа активност идеално допълват консумирането на определени продукти. 

 

Как диетата влияе на здравето

Позволява да се постигне:

- ниско ниво на „лошия” холестерол,
- по-нисък процент на хора разболяващи се от Алцхаймер,
- предпазва от диабет,
- по-нисък процент  на хора разболяващи се от Паркинсон,
- удължава живота, 
- увеличава устойчивостта към хронични заболявания,
- по-добро дишане,
- спиране на състояния на депресия,
- помощ в борбата с рака.

Според едно изследване извършено от университета във Флоренция стриктното придържане към средиземноморската диета е свързано със значително по-малък риск от смърт следствие на сърдечносъдови болести. Също ограничава появата на хронични заболявания, като рак, болестта на Паркинсон и на Алцхаймер

 

Ястия от средиземноморската кухня

Не е възможно да се изброи дори и малка част от средиземноморското „менюто”, което съдържа ястия от почти всяка страна намираща се на Средиземноморския басейн.

Препоръчителни ястия от средиземноморската кухня

- Филе от халибут с лимон и зехтин
- Печени пилешки гърдички подправени с горчица, гарнирани с грах
- Задушено телешко в домати, с кафяв ориз и зеленчуци
- Печени тиквички и патладжани със семена от пиния с коктейлни домати
- Зеленчуци на скара със зехтин и счукан чесън
- Ориз с печени орехи

 

Хората живеещи около басейна на Средиземно море, имат много по-добри здравни характеристики отколкото хората, които са по-далече от средиземноморската кулинарна култура.
Изследванията показват, че средиземноморската диета влияе позитивно на здравето на хората, които я прилагат.

, , , ,