Калций – майсторът на всяка диета за отслабване пътърсете в зелените листни зеленчуци като броколи и карфиол

Полезно

Може да ви се стори лъжа, че елементът, който укрепва костите и ги прави по-здрави, ни помага да загубим килограми. Все пак има доказателства, че при такъв тип диета той наистина помага за отслабване на тялото и за прием на по-малко калории.

Неоспорваните доказателства

Учените са сигурни, че калцият помага да кажете „сбогом” на мазнините и неговата консумация води до отслабване. Направен е ексеперимент, при който е доказано, че при няколко седмици диета от млечни продукти ще изгубите възможно най-много килограми. Жените, които поемат храни, бедни на калций, имат повече мазна тъкан, по-голяма талия, по-високо ниво на лош холестерол и поемат повече калории, отколкото жените, които консумират калций в средни и големи количества.

Турбо стопяване на килограми

Телата, в които няма достатъчно калций, се чувстват празни и гладни, което означава, че те ще ядат повече /ще поемат повече калории/, за да задоволят липсващите количества калций. Диетата с по-висок прием на калций ще забърза метаболизма на усвояване на мазнините и ще доведе до отслабване на тялото. Ако сте с наднормено тегло, постоянно хапвате тестени закуски и нямате здравословен начин на хранене, не пийте мляко и не яжте млечни продукти или риба с наситени мазнини, защото вие вече поемате много калории и ще имате проблеми с така желаното отслабване.

Къде да търсите този елемент?

Препоръчителната дневна доза калций за здрав човек е около 1000 мг (за момичета, бременни жени и жени в менопауза индекса е съответно по-висок). Ако сте с наднормено тегло, диета с доза от 1500 мг ще бъде достатъчна, за да избегнете допълнителен прием на калории и да спрете да усещате излишен глад. Калций, освен в млечни продукти, може да намерите в пресните плодове и зеленчуци: зелените листни зеленчуци, броколи, карфиол, както и ядки, морски дарове, риба (сьомга, цаца).

Също добре е да се консумират храни, богати на калций: зърнени храни, портокалов сок, сирене и кисели млека. Храните, които са естествени и обогатени с калций се абсорбират по-лесно от вашето тяло.

Дуото витамин D и A

Витамин D е отговорен за абсорбирането на калций – там, където няма витамин D, калцият не може да се абсорбира. Оказва се, че калцият и витамин D работят заедно, регулирайки метаболизма на мазнините в мастните клетки, като интензивно ги изгарят. Натурален източник на витамин D е единствено и само мазната морска риба.

Млечни храни от сутрин до вечер

Закуска: айрян и масло, примесени с ягоди или боровинки. Този тип шейк ще ви даде енергия и ще ви освежи.
Обяд: печени чушки, пълнени с Фета сирене, чесън и маслини ще ви дадат енергия без излишно да претоварват стомаха.
Вечеря: топъл ориз с натурално кисело мляко и плодове. Приятно ястие, което няма да ви донесе допълнителни килограми.
Изпийте чаша мляко с лъжичка мед преди да си легнете. Това ще ви узпокои и лесно ще заспите.

, , , ,