Диета „Здраве”. Хапвайте здравословни храни

Полезно

Ако сте уморени и ви е трудно да се концентрирате, ако меланхолията ви обзема често, тогава тази диета е за вас. Върнете си доброто си самочувствие!

Балансирано хранене

Причините за натрупването на килограми могат да бъдат най-различни. Много често то не се дължи само на прекомерно хранене, но и на депресии, чести боледувания, използване на много лекарства. Тези състояния често могат да се оправят с правилен хранителен режим. Именно това е и целта на здравословната диета, която сме подготвили за вас. Тя е подходяща за хора с изключително забързано и стресово ежедневие, като помага в борбата срещу излишните килограми. Тази диета и правилният хранителен режим по принцип предпазват и от по-сериозни болести.

shutterstock_75629467 IN
От кои храни да страним и към кои да се обърнем?
Подходящи за тази диета:

- мазни морски риби – сьомга, риба тон, скумрия, херинга (едни от основните съставки на тази диета)
- грах, фасул, орехи (незаменими източници на растителни белтъчини)
- зеленчуци (най-добре със зелени листа) и плодове (с малко количество захар) в големи количества
-зехтин „extra virgin” студено пресован (да не се използва за пържене)
- млечни продукти с ниска стойност на мазнини
-бяло месо напр. пуешки гърди без кожа (това е начин за избягване на наситените мастни киселини)

Да се избягват:
- царевично, слънчогледово и соево олио
- продукти, пържени с мазнина
- маргарин
- фабрично произвежданите сладкиши (бисквити, чипсове, вафли, закуски) са строго забранени.

shutterstock_97320632 INДиета срещу депресия

Тази диета е за всички преуморени и налегнати от депресия и меланхолия хора. Тя разчита на пресните плодове и зеленчуци, а също така ненаситените мастни киселини. Тази диета е много уравновесена и доставя големи количества антиоксиданти, витамини и минерали, целулоза и салицилати и прави организма по-устойчив на болести.

Мазнините, като зехтин и рапично олио, които са богати на  омега 3 киселини и антиоксидантите са много важна част от диетата. Въглехидратите от пълнозърнестите и типовите храни също са позволени и допълват диетата добре. Не е позволено да се подслаждат напитките.

Меню

Закуска:
три филии пълнозърнест хляб, паста от макрела, салата от домати, краставици, полята със зехтин, чай
Обяд:
Варени на пара пуешки гърдички, варен фасул, необелени картофи, вода с лимон
Вечеря:
две пълнозърнести питки, 3 парчета постна шунка, плодова салата, чай

плодоовочеконсервної промисловості

, , , , ,