Как да качите килограми – диета за надебеляване със следобедна закуска от броколи

Вкусно

Желаете да качите килограми? Притеснявате се, че дрехите ви висят и по-скоро изглеждате хилава, отколкото приятно стегната? Ето съвети как да подобрите осанката си!

Повечето хора изпробват най-различни диети за премахване на излишните килограми, но има и такива (макар и малка част), които се стремят да увеличат своето телесно тегло.
Не всеки си дава сметка от това, колко трудно може да се окаже качването на няколко допълнителни килограма. Диетата за ”надебеляване” трябва да се въведе бавно и систематично, за да не натовари прекалено много организма.

Причини

- липса на апетит,
- хранително разстройство,
- драконови диети,
- активен начин на живот,
- стрес,
- възбуда,
- липса на време за почивка,
- депресия,
- проблеми с храносмилането,
- алергия,
- хормонални смущения,
- ракови проблеми.Тези всички фактори могат да доведат до недохранване.


Основни правила на диетата:
– преди основното хранене изпийте половин чаша зеленчуков или плодов сок – възбужда апетита,
- яжте от 5 до 6 пъти дневно, винаги по едно и също време,
- в менюто вземете под внимание ястия, които предпочитате,
- след обилно хапване напр. след обяд, си легнете за половин час да починете,
- пийте маточина – успокоява и забавя обмяната на материята.
Мляко, кашкавал и яйца в бяла кора на бял фон

От какво имате нужда

Вашата диетапървоначално трябва да бъде нискокалорична, а броят калории увеличавайте постепенно, до около 3000-3500 на денонощие. Протеините трябва да бъдат 15%, мазнините 30%, а въглехидратите 55%.

Погрижете се, половината от протеинът да бъде от животински произход 
Умереното въвеждане на мазнини (120 г на денонощие) и равномерното разпределение на дажбата на всички хранения ще Ви достави енергия и няма да предизвика отвращение към храната и киселини. Три лъжици масло и 2 лъжици олио дневно са напълно достатъчни, но също така не забравяйте за ненаситените мастни киселини, чийто източник са соевото и слънчогледовото олио и зехтинът – най-здравословен от мазнините.
Излишните въглехидрати лесно се превръщат в мастна тъкан, затова в менюто не трябва да липсва захар, мед, макарони (от твърда пшеница или пълнозърнести) и плодови сокове.

Особено полезни са соята и другите бобови растения, а и не забравяйте също така за витамините и минералните соли, подобряващи усвояването на хранителните субстанции.

Най-правилния начин за качване на килограми:
Помнете, че най-добрия начин да качите няколко килограма без да изглеждате ‘пухкави’ след това е да добавите подходяща фитнес програма във вашия режим. Упражненията за различните части на тялото ще ви помогнат да качите здравословна мускулна маса, която ще оформи и заздрави както тялото, така и психиката ви. Не се притеснявайте, че ще изглеждате прекалено ‘мускулести’, това е трудно да се случи освен ако не взимате допълнителни хранителни добавки за тази цел. Упражненията по-скоро ще дадат тонус и ще ви придадат свеж, здравословен и атлетичен вид. Най-важно е да изберете нещо, което ви доставя удоволствие и радост – опитайте бягане, танци, йога, фитнес, пилатес и изберете тези занимания, които най-много пасват на вашия темперамент!

Меню 

Закуска
Сиренето и кашкавалът, а също така и какаото са идеални за закуска. За разнообразие Ви препоръчваме варено мляко с жълтък от яйце, оризова каша или каша.
Обяд
Трябва да се състои от пилешко или телешко месо, леко подправено на вкус, приготвено на пара, след това може да бъде запържено. По подобен начин се приготвя и рибата. Идеална гарнитура са картофеното пюре с масло или сметана.
Следобедна закуска
Вкусотии, от които може да надебелеете могат да бъдат салата от броколи с добавка на други зеленчуци и мазнина (зехтин), а също така предястия съдържащи орехи, изсушени южни плодове и млечни продукти.
Вечеря
Денят може да завършите с ястие от яйца.
, , , ,