Диета за мъже с богатите на витамини броколи, спанак, аспержи и карфиол

Вкусно

Диета за мъже грижещи се за външния си вид, но поради повечето задължения страдат от липса на свободно време...

dieta-za-myze

Няколко добри съвета…

Три постни и вкусни ястия дневно трябва да бъдат главния източник и основата на диетата за мъже . Закуска, това са основните въглехидрати доставящи енергия за целия ден, обяд – протеинови продукти, а на вечеря – порция въглехидрати помагащи да изгорите мазнините.

Между основното ядене трябва да има по-лека, втора закуска напр. малка кофичка кисело мляко, 100 мл доматен сок (110 kcal) и следобедна закуска, която може да представлява напр. хрупкав диетичен хляб с лъжица извара и нарязана на парчета краставица (75 kcal).

Идеален заместител на месото са рибите и зеленчуците, но не е задължително изцяло да се отказвате от него (особено мъже, които извършват активни физически упражнения).

Единствено трябва да забравите за панираните меса и риба, а също така за алкохола, които доставят празни калории, заострят апетита, предизвикват подуване на корема и стомашно разстройство. От време на време може да се изкушите с чаша ракия или червено вино. Също така трябва да ограничите консумирането на силното кафе и чай.

Не забравяйте за всекидневните тренировки!

Освен самата диета се препоръчва колкото се може по-голяма физическа активност. Доколкото е възможно правете сутрешен джогинг или плувайте. Ще Ви подскажем, как да направите всекидневните дейности – Вашата тренировка!

 

Дневна доза…калории

1500 kcal дневно в оптималното количество за хора извършващи лека работа зад бюро, докато ако мъжът извършва тежък физически труд, то тогава калориите трябва да бъдат увеличени до 1800 или даже до 2000 на ден. Трябва да не забравяте за пиенето на течности – минимум 2 литра течности дневно (негазирана вода, сок, чай – алкохолът не се брои), а също така да не забравяте за движението.

Как да премахнете мастната тъкан? Важно е диетата да бъде засищаща, но не угояваща, помагаща да премахнете мазнините от корема, където най много се лепят. Заслужава си да се откажете от свинските колбаси и меса, салатата вместо с олио да подправите с лимонов сок, а супите или сосовете да се сгъстяват с картофено пюре. По-добре забравете пържените яйца с бекон, печената наденица или котлетите с пържени картофи.

Диетата трябва да бъде предимно богата на витамини от група B, C, A, D, E, магнезий, калций, протеини и целулоза. Перфектни съставки са аспержи, броколите, карфиолът, спанакът, червената чушка, необелените варени картофи, различните салати, пшеничени трици, овесени ядки, нискомасленото кисело мляко, млечните продукти, тъмните печива, плодовите сокове (фрешовете), растителните мазнини, лимоновия сок.

Меню

Предложения за закуска:
Заслужава си всекидневно да се консумират някои от „Примерните закуски”, бързо, вкусно и зареждащо с енергия:
Пример № 1:

филия пълнозърнест хляб с ½ лъжица ниско маслено масло, 30 г постна варена шунка, 100 г пъпеш (205 kcal).
Пример № 2:

2 филии хрупкав диетичен хляб с ½ лъжичка масло и лъжица конфитюр от горски плодове (160 kcal).
Пример № 3:
3 лъжици пълнозърнести овесени ядки (без захар), лъжица извара и 3 лъжици мляко. Към това 150 г пъпеш (185 kcal).

, , , , ,