Диета за лятото с грах, фасул, броколи и спанак

Модерно

Всеки от нас чака ваканцията, когато ще може да си почине. Независимо от това накъде ще тръгнете и как ще използвате свободното си време, изберете правилна диета.

Ваканционна слаба фигура

Основата на тази диета е:
- яжте малко, но често,

- пийте много течности,
- зеленчуците и плодовете са най-добрия източник на витамини,
- прилагайте правилата на лесносмилаемата диета

Момиче което пие вода в гора и седи на земята

 

Яжте по-малко, но често

 

Ако към края на деня изядете една обилна „обядо-вечеря”, храната ще остане в стомаха дълго време, което ще доведе до подуване на корема, киселини, чувство на тежест.. Затова се препоръчват 4-5 по-малки хранения през деня с почивка между тях около 3-4 часа.


Пийте много течности
Сухият въздух, морският вятър, високите летни температури и постоянното стоене под слънцето, много по-бързо отводняват нашия организъм от обикновено. Водата е основната съставка на човешкия организъм. Всички процеси в организма са така или иначе свързани с водата. Затова, трябва да се пият колкото се може повече течности. Тя регулира обмяната на веществата, улеснява процеса на храносмилане и помага да се премахнат вредните токсини. Водата е основната съставка на клетките, от които се състои човешкото тяло. Ефектът от липсата на вода в организма е например сухата кожа, появата на бръчки и обриви. Не забравяйте, че лятото трябва да изпивате най-малко 2,5 литра течности за целия ден.

Маруля в бяла чиния с вилица и нож

Малки порции

Редовното хранене, но на по-малки порции, не само доставяте на организма нужното количество енергия, но също така и подобрява функцията на червата. Стомахът работи правилно, когато количеството храна е малко и той може да я усвоява периодично.

Зеленчуци и плодове – най-добрият източник на витамини

Прекарването на много време на слънце води освен до хубав тен, и до влошаване на състоянието на кожата. Ефектът от тези проблеми е бързото остаряване на кожата, пигментните и кръвоносно-съдовите образувания, появяващи се върху частите от тялото, които са били изложен най-дълго на слънце. Затова трябва да се използва съответната козметика против слънце с висок фактор (най-малко 15), която ефикасно ще предпази вашата кожа от слънчевите лъчи.
От друга страна трябва да ядете колкото се може повече пресни зеленчуци и плодове. По ред е хубаво да избирате тези, които съдържат голямо количество витамини-антиоксиданти, такива като А, С или Е. Те се борят със свободните радикали, които са резултат от действието на слънчевите лъчи върху нашия организъм.


Добри източници на горе изброените витамини са:
A: (бета каротин) зеленчуци и плодове с жълт, оранжев и зелен цвят – морков, тиква, грах, фасул, броколи, кайсии, праскови, пъпеши
C: плодовете на дивата роза, горските плодове, цитрусовите, чушките, доматите, магданоза, салатите, картофите, хряна

E: растително олио, кълнове и зародиши (основно пшеничени), стръковите зеленчуци: магданоз, спанак, салата и царевица.

Не забравяйте за физическата активност

Заминавайки на море или на планина вземете с Вас колела и ги използвайте вместо автомобила си за кратките разстояния. Вместо да лежите на плажа, по-добре се разходете из брега и съберете миди. Сутрин ставайте се по-рано – след ранния джогинг ще се чувствате по-активни през целия ден, плувайте, плувайте и още веднъж … плувайте! Това е много положително за Вашето тяло, особено за гръбначния стълб. И не на последно място – чакали сме ваканцията цяла година.

Много е трудно да запазите енергията в себе си през дългия и горещ летен ден. Процесът на смилане е бавен и за да не натоварвате организма още повече, избягвайте трудносмилаемите храни, които дълго се задържат в стомаха. Препоръчваме Ви да избирате лесносмилаеми продукти.
Прилагайте правилата за леко смилаема диета

Основните правила на лесносмилаемата диета са:- трябва да се избягват мазните ястия (мазни меса и колбаси, сосове),
- не трябва да се ядат пържени ястия, особено в дълбоко олио
- по-добре да изберете варени ястия, особено на пара, задушени храни, печени с фолио,
- да се избягват мазните супи подправяни със сметана или пръжки

- избягвайте също така големи количества подправки.

Meню

Закуска:
корнфлейкс с мляко, пълнозърнеста питка с извара с див лук, студен чай с лимон

Втора закуска:
плодова салата

Обяд:
пилешки гърдички задушени в доматен сос, варен спанак, ябълково-морковен сок, вода с лимон и лед

Следобедна закуска:
кисело мляко с горски плодове

Вечеря:
3 филийки типов хляб, яйце, кайсия, чай

, , , , , ,