Водорасли – зеленчуци от морското дъно подходящи за диета

Модерно

Водораслите, наричани (Algae), принадлежат към най-простите и най-старите организми на земята. Интересът към водораслите нараства заедно с увеличената популярност на ястия от вида на сушито.

Ценни водораслитъмно-зелени и зелени водорасли

Водораслите съдържат голямо количество белтъчини, мазнини и витамини, а някои дори създават антибиотици. От тях се получават йод, калий, сода, а също и суровина като напр. агар, който намира приложение в хранителната промишленост.

Здраве с водораслите

Те са богати на белтъчини, йод, калций, калий и витамини A, B1, C и E. Изследванията показват, че тези растения са по-ефикасни от други натурални лечебни средства при рак, при астма, артрит или високо кръвно налягане. В Япония се смята, че всекидневната консумация на морски зеленчуци осигурява фина фигура, здрава кожа, красива коса и предотвратява появата на бръчки.

Диета, богата на водорасли

Морските зеленчуци са много популярни в кухните на азиатските страни. Използват се за супи, салати, могат да се сервират като самостоятелно ястие или с традиционни зеленчуци, ориз или риба, особено популярно е сушито.

Към най-известните и ценени водорасли спадат:

  • Агар-агар

Агарът съдържа желязо, фосфор, калций, витамини A, B1 ,B6, B12, C, D, K и H, тоест биотин. Достъпни са под формата на прах. Много подходящи са за приготвяне на желе с плодове и зеленчуци.

  • Араме

Имат деликатна структура и сладък аромат. Добре се комбинират с традиционните зеленчуци, добра добавка са към супи, салати, ориз и всички каши. Араме са особено богати на йод и калций.

  • Дулсе

Са най-богатият източник на желязо и съдържат голямо количество белтъчини, калий, магнезий, йод и фосфор. Дулсе се мокрят във вода и се приготвят както спанака. Идеална подправка към супи и сосове.

  • Хиджики

Съдържат голямо количество калций, богати са на микроелементи, които действат тонизиращо на организма и намаляват нивото на захарта в кръвта. Чрез добавяне на лук и кореноплодни зеленчуци, се подобряват неговите вкусови качества.

  • Келп

Понижава нивото на холестерола и премахва вредните токсини от организма. Използвани като добавка към супа, салата, сосове подобряват своите вкусови и хранителни качества, както и аромата си. Често се използват в ястията вместо обикновена сол.

  • Комбу

Идеална съставка в менюто на диетите за отслабване. Добавени към бобови семена, ускоряват тяхното приготвяне и придават специфичен аромат. Могат да се сервират и с други зеленчуци или ориз.

  • Нори

Съдържат белтъчини и голямо количество витамини A, C, B1 и PP, тоест ниацин. Понижават нивото на лошия холестерол в кръвта и улесняват процеса на храносмилане. Достъпни са и в замразен вид.

  • Уакаме

Водорасли, богати на калций, витамин С и витамини от група В. Уакаме са добра добавка към традиционните зеленчуци, особено на лука, могат да се използват и за приготвяне на салата.

, , ,