Правила за здравословен начин на живот и хранене – здравословна диета, Slow Food

Модерно

Все повече и повече изследвания показват, че това което ядем е свързано с това колко дълго живеем. Това което работи най-добре за загуба на тегло помага също така за забавянето на на процеса на стареене.

Привържениците на Slow Food доказват, че по-бавното консумиране на храната означава по-добро качество, по- старателно приготвяне и букет от усещания, които се губят при бързането, а преди всичко предразполага към здравословен начин на хранене. Пример за това може да бъде бавното узряване, което придава на виното и коняка по-добри вкусови свойства, идентично е при много видове бира, сирена, някои видове меса.

Високо преработените хранителни продукти не доставят необходимите за жизнените процеси витамини, минерални соли и други ценни съставки, а са източник на опасни наситени мазнини и захар. Консумираните в бързината fast foods, при липса на движение, гарантират наднормено тегло и други заболявания. Антидот срещу епидемията от затлъстяване са…. зеленчуците.

Правила за здравословен начин на живот

Slow Food не трябва да бъде на разположение само за елита. Всеки, който се реши да оцени значението на приготвянето на пълноценни домашни ястия в приятна атмосфера, може да се присъедини.

Достатъчни са натурални продукти, без изкуствени добавки, непреработени, сезонни, които може да купим напр. на пазара, в магазин за здравословни храни, директно от фермера или, ако имаме такива условия, да отгледаме в собствения си двор.Разбира се, за да започне революцията на Slow Food е необходимо малко време, което трябва да отделим за приготвянето на храната и да я консумираме на спокойствие. Сигурно за много от Вас ще е трудно да намерите време за ежедневно готвене. Но първоначално можете да опитате през почивен ден.

Заслужава си да опитате „бавното хранене” и съзнателно да наблюдавате всички преимущества, които произлизат от това, а те наистина са много. Готвенето може да се превърне в магически ритуал, а не в ежедневно задължение.

Slow Food – екологичен живот

Идеята за „забавяне на темпото” се пропагандира също така и от много малки и големи представителства и организации  из целия свят, а тяхната философия докосва всяка зона от човешкото функциониране.  Движението Slow включва и сегрегация на отпадъците, рационална консумация на енергия, закупуване на продукти с логото “eco friendly”, алтернативни методи на образоване (slow school), справедлива търговия и много други. Всичко това ни позволява да живеем по-съзнателно. Привържениците на движението ни убеждават, че може така да се живее. Тук не става въпрос да се откажем от всичко, да заживеем в пустинята и да отглеждаме растения. Достатъчно е да намерим собственото си темпо и да се стараем да живеем пълноценно.

Ето няколко предложения на привържениците на Slow Food, които може да приложите без труд във всекидневието:

  • Вместо да тичате до местоработата си, вървете с бърза крачка. Тогава сърцето работи равномерно и не се излагате на рязко ускорение на пулса. Достатъчно е да излезете от вкъщи няколко минути по-рано от обикновено.
  • Не вършете всичко наведнъж. Такъв ритъм на работа е по-малко стресиращ и поглъща по-малко енергия.
  • Наслаждавайте се на своята храна. Общите приказки и разговори изграждат взаимоотношенията.  И са наистина приятни.
  • Хранете се на масата, внимателно дъвчейки храната. Храненето над вестника, компютъра или пред телевизора, на крак, в колата, в ресторанти за бързо хранене или на улицата е пагубно.
  • Наслаждавайте се на вкуса и аромата на ястието. По този начин ще стимулирате храносмилателния си тракт да отделя храносмилателни сокове, което ще ускори храносмилането.
  • Вместо да ядете готови ястия или да посягате към полуфабрикати, пригответе ястие, с колкото се може по-малко преработени съставки. Изберете пресни, сезони зеленчуци и плодове, печете сладкиши. Представете си собственото ви удовлетворение, докато близките ви се наслаждават на фините аромати и вкусове.
  • Саламите заменете с печени или варени парчета месо.
  • Имайте омега-3 всеки ден. Добавете: сьомга, херинга, пъстърва или друга мазна риба, дневна порция ленено семе, орехи, соево масло, спанак, къдраво зеле
  • Яжте антиоксиданти често. Добавете: Плод или зеленчук при всяко хранене или похапване от три до пет различни цвята
  • Удвоете фибрите. Добавете: леща, нахут, ечемик, ябълки, малини
  • Спрете преди да сте пълни
  • Незабравяйте протеините
, ,