Каланетика

Красиво

Каланетиката е вид ободряваща гимнастика, която може ефективно да се упражнява в къщи.

Момиче със синьо трико прави гимнастика
Съвременните фитнес клубове предлагат различен вид занятия, които помагат да се оформят съответните групи мускули, да отслабнете и да стегнете фигурата си. Но не всеки може да си позволи платени тренировки. Каланетиката не изисква специално оборудване и уреди, а упражненията са много лесни. Достатъчна е само вътрешната самодисциплина и можете за кратко време да свалите ненужните килограми, да моделирате бедрата, хълбоците, краката, да оформите плосък корем.

1часвместо20

Създателката на каланетиката Callan Pinckney е разработила комплект от упражнения насочени към оформянето на идеална фигура, стягащи тялото и подобряващи физическата кондиция.
Смята се, че един час каланетика отговаря на около 20 часа аеробика или на няколко часа класическа гимнастика. Упражненията са много лесни, но са много интензивни и изискват последователни и редовни упражнения. Също така трябва много точно да се спазват напътствията относно положението на тялото. В началото упражненията могат да Ви се сторят много трудни, но след известно време няма да имате проблем.

Tренировка в къщи

Преди да започнете да тренирате в къщи е по-добре да посветите няколко часа във фитнес клуба с професионален инструктор. Също така е хубаво да се запознаете с литература посветена на техниката на извършване на упражненията. Упражненията трябва да се извършват бавно, много точно, незабравяйки за правилното умерено дишане. Съответно подбрана релаксираща музика ще помогне да преодолеете усилието и да се отпуснете психически.
Тренировката трябва да се повтаря минимум 2 пъти седмично и да й посветите около час.

Eфективни упражнения

  • Разгрявка. Преди основните упражнения, помага да отпуснете мускулите и да приготвите организма за по-голямото натоварване. Трябва да отделите време за талията, рамената, гърба, шията и тила.
  • Основни упражнения. Насочени са към краката, бедрата и корема. Много е важно правилното дишане, не трябва да стискате устни.
  • Разтягащите упражнения завършват тренировката. Препоръчва се всяко упражнение да бъде извършвано за определено време от 50 до 100 секунди, затова е хубаво да имате стопер.
, , ,