Йога и Йога Упражнения

Модерно

Йога се практикува от над 5000 години, а днес по-скоро се е превърнала в мода. Независимо от раличните възприятия за йога, нейните ползи за здравето, гъвкавостта и силата на тялото и ума са безспорни!

 

Усъвършенстване на тялото и ума

Елементи на йога са добавяни към аеробните програми като разтягащи упражнения и придаващи гъвкавост на мускулите. Йогата трябва да се приема като метод за усъвършенстване на тялото и ума, който в последствие се превръща в начин на живот.

В Индия преди повече от 5000 години индийските мъдреци открили за себе си философска система, която била наречена йога.

 

Релакс, еластичност, позитивно мислене

Основата на йогата са асаните или наричани още пози, основи, пранаями – упражнения за дишане, медитация и гъвкавост. Йогата помага в поддържането на гъвкавост и добра физическа кондиция, премахва състоянието на умора и подсилва психическото здраве. Тя може да ви научи как правилно да релаксирате, дишате, упражнявате, медитирате, храните и да мислите позитивно. Не трябва да бъдете вегетарианци за да се радвате на ефектите, които носят всекидневните занятия по йога.

Съществуват няколко стила йога и е хубаво да се запознаете с тях:

Ashtanga yoga (Аштанга йога) това е стил интензивна йога, която се концентрира на преместването от една позиция в друга. Всеки упражняващ се сам избира своето темпо.
Bikram yoga (Бикрам йога) практикувана при температура 35-40º C. Горещината води до изпотяване, в резултат на което се пречиства организма и се увеличава силата на мускулите.
Hatha yoga (Хатха йога) най-известният стил йога основата, на който са асаните.
Iyengar yoga (Айенгар йога) най-известният стил в Щатите, който има за цел да научи упражняващия се на изтънчена позиция и особено внимание обръща на изграждането на мускулите и правилната стойка на тялото.
Vinyasa yoga (Виняса йога) съдържа интензивни упражнения за разтягане, концентрира вниманието върху съчетаването на движенията с дишането.

Йога за бременни
По време на първия триместър, изправените йога пози се препоръчват, така като те ще помогнат за укрепване на краката, подобряване на кръвообръщението, за генериране на енергия, както и ще допринесат за намаляване крампите на краката.

По време на втория и третия триместър, може да се намали времето, прекарано за практикуване на асани, за предотвратяване на умора и преумора. Вместо по-силова йога, бременната жена може да се съсредоточи повече върху дишане и медитация.

Йога също така не е препоръчително да се практикува от десета до четиринадесета седмица на бременността, тъй като те са от решаващо значение. Не пренапрягайте корема докато практикувате йога по време на бременност. Акцентирайте върху раменете и горната част на гърба, а не на корема. Избягвайте да правите инверсия.

Интензитетът на упражненията се определя според възможностите, които ни дава начина ни на живот (веднъж седмично или всеки ден). Бързо ще забележите позитивните промени във формата на вашето тялото.

, , ,