Аква-аеробика

Полезно

Упражненията във вода се прилагат отдавна, но през последните години са възприели нова форма – в комбинация с музика.

хора играят аеробика в басейн

Една от най-съвременните музикално-раздвижващи форми, разпространени из целия свят. Не трябва да умеете да плувате за да участвате в занятията. Плюсът на аква-аеробиката е в това, че могат да тренират хора с различни физически възможности тъй като тренировката е безопасна и ефективна, а освен това е невероятно забавление, което дава усещане за лично пространство въпреки, че тренирате в група.

За всеки

Aквa-аеробиката ще се хареса на хора, които не тренират активно, страдат от наднормено тегло (за един час могат да изгорят до 600 kcal), а също за възрастни хора.

Във водата, тялото на човек става по-леко, затова по-лесно се тренира. Хидростатичните упражнения имат голямо влияние върху движението на гръдния кош. Упражненията напомнят типичната аеробика и могат да бъдат провеждани в различни комбинации, както хореографски, така и подсилващи.

Трябва да се потапяте до половината в топла вода (20-25º C), която дава усещане за отпускане на мускулите, което на свой ред ликвидира свиването на мускулите и мускулните групи. Натоварва се цялата костно-ставна система, затова такава форма на движение се препоръчва на хора страдащи от остеопороза, имащи проблем с гръбначния стълб и ставите или страдат от хипертония.

  • Разгрявка.Трябва да се потопите във водата до кръста и да побягате, държейки гърба изправен, гледайки пред вас и високо да вдигате колената. Ако упражненията се извършват в басейн, може да направите няколко подскока, стоейки при стената на басейна с длани подпряни на ръба. Продължителност: 3 – 5 минути.

  • Основна част. Това е издръжливо-силовата работа. Системата може да се променя, може да се упражнявате с уреди, както и без тях. Продължителност: Около 30 минути.

  • Отпускане. Успокояване с продължителност около 3 минути.
, , ,