Аеробика

Полезно

Думата „аеробика” означава „с кислород”. Аеробните упражнения увеличават енергията и издръжливостта, а също така предпазват от болести.

По време на аеробните упражнения сърдечно-съдовата система реагира на физическата активност на организма, като повишава количеството кислород, което е необходимо за функционирането на мускулите.
Тези ритмични упражнения изискват много от мускулите, като по този начин увеличават необходимостта на тялото от кислород.

Аеробиката влияе положително върху нашето тяло: мазнини се намаляват и се връща подходящото тегло за стабилизиране на кръвното налягане, намаляване на холестерола в кръвта.Изглеждайте млади и се чувствайте здрави!
Видове упражнения
Аеробни упражнения са например джогинг, танци, степ, плуване, колоездене,т.н. И мъжете, и жените могат да се възползват от този вид физическа активност.
aerobic
Редовната тренировъчна програма (напр. 30 минути на ден) има много предимства:
повишава устойчивостта на организма
подобрява настроението, като също така предотвратява депресиии страхове
възвръща здравословния сън
помага за намаляване на телесните мазнини и контролиране на теглото
aerobic2

Упражнения

За начало е хубаво да се тренира три пъти седмично, като постепенно се увеличават времето и интензивността.Аеробните упражнения обикновено се състоят от три части:
Тялото трябва да се подготви за увеличаване на натоварването, което трябва да запомните по време на загрявката, която ускорява сърдечната дейност, увеличава температурата на мускулите и свежда до минимум вероятността от травма. Продължителност: 5-10 минути.
То има за цел да регулира капацитета на кръвоносната и дихателната система и да гори мазнини. Най-ефективно би била средно натоварваща тренировка с голяма продължителност, която предизвиква окислителен метаболизъм в тялото.
Продължителност: приблизително 25 – 45 минути.

Това упражнение е насочено към някои мускули или чрез тежести.Продължителност: 5-10 минути.

Да се успокоите също е много важно. Това е набор от упражнения, които трябва да направите, след като сте приключили тренировката. Целта е да възвърнете повишената сърдечна честота и учестеното дишане до нормални граници и да предотвратите припадане. Опитайте някои от тези упражнения за успокояване:

  • бавно, лесно кардио – лек джогинг, разходка, отпускащо плуване
  • леко разтягане
  • дълбоко дишане
, ,