• eating

Царевица – безглутенови зеленчуци

Красиво

Царевицата винаги е била много популярна в двете Америки и благодарение на нейните предимства на вкуса и хранителна стойност е призната по целия свят. И така, кое е толкова специално на царевицата?

Индианското злато, както царевицата се нарича от някои, е най-вече богата на витамини от групата В, както и витамини A, D, E, K и фолиева киселина. Тя също така съдържа минерали като фосфор, калий, калций, магнезий и селен и следи от кобалт, йод и бром, всички от които са ценни за човешкото тяло.

Царевицата – мощен антиоксидант

Селенът и витамин Е намаляват риска от ракови заболявания. Селенът е част от ензима, който защитава клетъчните мембрани и червените кръвни клетки от опустошителното въздействие на свободните радикали. Това предотвратява образуването на ракови промени в тъканите и органите. В допълнение, селенът, играе важна роля в укрепването на имунната система. При прилагането на оптимални дози на този елемент на тялото многократно увеличава нивото на производство на бели кръвни клетки. Освен това, друга ценна съставка на царевицата е лутеина – жълто багрило от групата  на каротеноидите – той предпазва макулата на окото от дегенерация и също има антиоксидантни свойства.

Corn for a healthy heartЦаревица за здраво сърце

Калият, който се съдържа в царевицата подобрява състоянието на сърцето. Изследванията показват, че хора, чиято храна съдържа голямо количество от този елемент имат по-ниско кръвно налягане и умерен пулс. Освен това, консумирането на царевица спомага за намаляване на нивото на холестерола. Разтворимите фибри, които се съдържат в царевицата се свързват с холестерола и спомагат по-лесно да се отървете от тези вредни мазнини в тялото.

Безглутенов източник

Не много хора знаят, че царевицата е безопасна за хората на безглутенова диета. Продукти като брашно и грис могат да бъдат заменени с царевични продукти.

, , , , , ,