Палачинки, мекици, бухти – всичко за любимите тестени храни

Красиво

Палачинките, пиците и мекиците са сред любимите изкушения на деца и възрастни. Научете всичко за тях и хранителната им стойност тук!

За да приготвите идеалните палачинки, пресейте брашното през сито. Разбийте яйцата, преди да го добавите в тестото, а солта и захарта смесете с вода. Използвайте прясно мляко за разредител на тестото.

Тестените изделия, като палачинки или пелмени, обикновено се приготвят от бяло брашно, което има ниска хранителна стойност. Характеризират се с високата калоричност, която допринася за затлъстяването. Диетите за отслабване обикновено ограничават консумацията на тези продукти, но те се препоръчват при хора, които искат да качат килограми.

 

Таблица за калориите на тестените ястия
Продукт Количество Енергийни стойности  (kcal) Белтъчини (g) Мазнини (g) Въглехидрат (g)
Беляш 100 g 223 11,0 10,0 23,2
Варени пелмени 100 g 224 10,0 14,0 14,5
Замразени пелмени с месо 100 g 255 10,5 8,2 34,8
Замразени пелмени с ягоди 100 g 194 4,3 0,8 42,4
Замразени пелмени със зеле и гъби 100 g 209 5,0 5,7 34,5
Замразени пелмени със сирене 100 g 198 10,9 1,0 36,4
Замразени руски пелмени 100 g 215 7,2 3,8 37,9
Кнедли 100 g 173 13,2 7,0 13,8
Кулебяк с ориз и риба 100 g 206 10,5 4,1 31,8
Палачинки 100 g 186 5,1 3,1 34,3
Палачинки със зеле 100 g 147 3,2 9,2 15,2
Палачинки със сирене 100 g 242 10,1 10,3 27,4
Палачинки със сирене и сметана 100 g 640 25,8 33,1 55,2
Пица с гъби и лук 100 g 289 12,0 13,3 32,1
Пица с месо и билки 100 g 327 16,1 13,4 36,8
Пържени пелмени със зеле 100 g 230 5,0 10,5 28,8
Украински пампушки  100 g 299 8,6 3,3 58,8
Чебуреки 100 g 264 8,9 13,5 26,2


От друга страна храни като пица и палачинки имат благотворен, успокояващ ефект върху нашето настроение и психика. Често те се свързват с любими детски спомени, а и кой не е говорил за вкусните мекици на баба? Ето защо дори и когато сме на диета е хубаво да не се ограничаваме напълно. Последни изследвания показват, че един ден в седмицата е полезно да се отпуснем и да се ‘поглезим’. Ако през останалото време спазваме режим, хапването на тестени палачинки и бухти дори би спомогнало за доброто ни здраве, така като ще ни накара да се отпуснем, да се почувстваме спокойни и щастливи – точно като в детските години! Ако все пак желаем да сме умерени, може да си хапнем палачинка с мед вместо с шоколад, както и да си поръчаме цветна вегетарианска пица с много зеленчуци, вместо такава с 4 сирена или 3 вида месо например.

Пицата, в първоначалния си вариант е представлявала печена палачинка, намазана с доматен сос и поръсена с кашкавал. С времето са започнали да добавят различни добавки – колбаси, гъби, маслини, морски дарове, ананас – с една дума всичко. Пицата има и „зеленчукова версия”. Добавят се домати, лук, маслини, чушка. В месно–билковата пица има изключително много натриеви йони – 338 мг /100 гр., в пицата с гъби и лук – не по-малко от 300 мг /100 гр.

,