Таблица за калориите на десертите

Красиво

Тук ще намерите таблица със съдържанието на протеини, мазнини и въглехидрати в кексовете, бисквитите, тортите и плодовите кисели.

Кексовете и сладките питки включваме към най-вредните за здравето видове захарни изделия. Съдържат захарна мазнина, влияеща негативно на нивото на холестерола в кръвта, а също така голямото количество захар, която бързо се абсорбира, нарушава въглехидратната обмяна в организма.

Намалете големината на десертите. При приготвянето слагайте половината от продуктите в рецептата. Така ще задоволите желанието си да хапнете нещо сладко, но с по-малко калории. Една шоколадова торта съдържа 1440 калории.

Таблица за калориите на десертите
Продукт Количество Енергийни стойности  (kcal) Белтъчини (g) Мазнини (g) Въглехидрат (g)
Бадемова торта 100 g 535 6,6 35,8 46,8
Бадемови кексчета 100 g 421 8,5 1,6 65,5
Баядерки, какаови бисквити 100 g 438 6,1 23,8 51,4
Бишкотена сметанова торта 100 g 391 5,6 20,0 58,8
Бишкотена торта с плодов пълнеж 100 g 391 5,6 20,0 58,8
Бишкотена торта с шоколадов крем 100 g 335 4,4 12,4 53,6
Бишкоти 100 g 344 4,7 0,9 64,2
Бишкоти с плодов пълнеж 100 g 355 4,7 9,3 64,2
Вишнев кисел 100 ml 78 0,2 0,0 18,9
Еклери 100 g 329 5,9 10,2 55,2
Кайсиев кисел 100 ml 54 0,4 0,0 12,9
Кекс с мая 100 g 290 7,4 8,2 47,7
Кекс с ядки и сушени плодове 100 g 384 6,4 17,6 53,5
Кисел от оксикокус 100 ml 53 0,0 0,0 13,0
Кисел от сушени ябълки 100 ml 66 0,1 0,0 16,3
Круши във ванилов сос 100 g 151 1,6 1,1 34,8
Ронлив основен кекс 100 g 429 5,2 23,8 49,9
Ронливи бисквити с плодов пълнеж 100 g 435 5,1 18,5 62,6
Сладкиши от точени кори с крем 100 g 555 5,4 38,6 46,4
Сладкиши с точени кори с плодов пълнеж 100 g 466 5,7 25,6 52,7
Сливов кисел 100 ml 63 0,1 0,0 15,5
Сушени сливи със сметана 100 g 281 2,3 12,6 38,0
Тарталети с плодове 100 g 276 3,2 9,0 47,2
Торта от точени кори с крем 100 g 533 5,0 37,4 44,0
Чийзкейк със стафиди 100 g 333 13,9 13,4 39,7
Щрудел 100 g 186 3,5 6,0 30,0
Ябълков кисел 100 ml 97 0,1 0,1 23,7
Ябълков мус 100 g 127 2,2 0,5 28,7
Ягоди в желе 100 g 126 15,4 0,2 16,0
Ягоди със сметана 100 g 127 1,1 10,4 8,4

Десертите и здравословната диета

Не само децата обичат захарните изделия и десертите. Вместо торта с крем опитайте кекс с мая или бишкоти, а вместо бонбони – шоколад, това са само някои от препоръките на диетолозите, съдържащи се в хранителната пирамида за децата, която с успех може да се използва и от възрастни. Високата енергийна стойност на тези продукти несъмнено повишава риска от наднормено тегло. Лесен начин за проверка дали ни грози наднормено тегло е използването на BMI калкулатора.

Консумацията на сладкиши поражда вредни хранителни навици, които можем да премахнем, въвеждайки в живота си диетата “тотална промяна”. В противен случай лишаваме организма си от стойностно хранене, състоящо се от пълнозърнести продукти, източници на белтъчини, витамини и минерали. Ако сервираме захарни изделия между храненията, ще се наруши обмяната на  въглехидратите в организма, който има нужда от три основни хранения през деня и две малки закуски, без похапване и допълнителни калории между храненията. Скоковете на нивото на кръвната захар между храненията благоприятства развитието на диабет тип ІІ и наднормено тегло.

Най-оптимална е консумацията на десерти, приготвени от натурални продукти, без добавяне на подобрители и с възможно най-ниската калоричност. Можете да сервирате напр. малини с добавен мед. Кулинарните рецепти препоръчват и кекс от моркови, който на вкус напомня на меденка. Можете да използвате диетичния вариант на тази рецепта.

,